Ik hou van games, en als je dit leest dan hou je waarschijnlijk ook van games. De mogelijkheden voor escapisme, uitdaging en plezier worden alleen beperkt door de vaardigheid en verbeelding van ontwerpers en ontwikkelingsteams. Ik hou ook van lezen, en heb waarschijnlijk verbruikt honderden fantasy romans over mijn veertig jaar. Ik was dan ook erg enthousiast over het langverwachte debuut van de Beast Quest-serie op consoles. Mijn kinderen genieten van de boeken mix van mythologie en fantasie tropes, en het interactieve potentieel van de beproevingen van een jonge ridder verkennen van een fantasiewereld is enorm. Ik heb dan ook geen plezier in het schrijven van een recensie die bijna niets positiefs bevat over deze cynische, gedateerde en te dure poging om kinderen – en hun ouders – te misleiden van £30.

de borden zijn niet bemoedigend, zelfs niet bij het opstarten van het spel, omdat je geconfronteerd wordt met een menu scherm dat lijkt op niets meer dan een high-res PS2 spel. Ik waardeer dat deze beschrijving vaak wordt gebruikt als hyperbool, maar in dit geval, het hele spel ontwerp van graphics aan mechanica zijn geript rechtstreeks van twee decennia geleden. Nu, ik geniet van retro games, en retro-geïnspireerde games, maar ik ken niemand die een grote nostalgie heeft voor de ropey licentie tie-ins die verspreid de vroege jaren 2000. Beast Quest deelt veel meer met de terecht vergeten houdt van de Eragon spel dan het doet met het gaming landschap van 2018. Texturen zijn oud, scherm scheuren en knippen zijn alledaags en het hele ding chugs langs ondanks het gebrek aan visuele kwaliteit.

– artikel gaat verder onder –

De verhaallijn is fundamenteel prima, maar zeer generiek. Je speelt als jonge Tom, de zoon van een grote ridder en meester van de beesten die al een aantal jaren vermist. Als het spel begint wordt u begroet door een mysterieuze tovenaar wiens gelijkenis met Gandalf of Perkamentus is zeker toeval. Na een korte tutorial die perfect het opzetten van de lineaire gameplay door in principe vertellen u om te duwen op de control stick u een training strijd. Hier is het enige gebied dat misschien interessant zijn geweest, maar de toegegeven nieuwe mix van real time combat en battlefield strategie wordt al snel moe en repetitief. Deze herhaling wordt niet geholpen door het feit dat het hele spel bevat slechts acht verschillende vijandelijke types met een aantal re-skins om elementaire types te tonen. Als gevolg daarvan, de strijd wordt een karwei die moet worden doorstaan in plaats van genoten.

controles zijn omslachtig en zwaar. Ik verloor meer gezondheid aan de niet-reagerende springmechanica dan aan een van de vijanden. Passages van platforming-hoewel die term maakt het klinkt veel geavanceerder dan het is-zijn bezaaid rond de niveaus en altijd uitgelokt een kreun van mezelf en mijn kinderen die het spel met mij gespeeld. Er is geen co-op van welke aard dan ook, echter, en dus speelden we door het passeren van de controller tussen ons als elke speler werd te verveeld om verder te gaan.

Het basic combat system heeft een aantal mogelijkheden, maar voelt veel meer geschikt voor een budget mobiele titel dan een spel geprijsd naast de wil van Dark Souls of Shadow of the Colossus. Misschien wel de meest vernietigende aspect van het hele debacle is dat het zoeken naar de oudere Beast Quest mobiele game laat zien dat de iOS-en Android-versie ziet er eigenlijk en speelt veel soepeler dan deze travesty.

als je eenmaal door de tutorial bent, ben je vrij om de wereld van Avantia te verkennen. Met gratis, natuurlijk, ik bedoel dat je kunt volgen de bijna volledig lineaire pad door de niveaus die alleen te onderscheiden door hun reskin graphics. Vijanden zijn altijd zichtbaar op de kaart, maar de werkelijke gevechten zijn veel meer te danken aan de vervelende willekeurige degenen van de vroege JRPG ‘ s. Af en toe zal een vijand veel meer klappen krijgen om neer te gaan, maar daar is weinig logica in. Er zijn verborgen Schaduw versies van sommige vijanden die zijn gekoppeld aan een reeks jacht quests, maar nogmaals, het ongelooflijk lineaire ontwerp maakt het vinden van deze verre van een uitdaging. Bewegen tussen zones resulteert in laadtijden zo buitengewoon lang dat mijn kinderen en ik verzonnen een ‘Loading Quest’ lied om elke keer te zingen.

afgezien van de jacht-quests, zijn de meeste taken in Beast Quest basic fetch-quests. Dit wordt nog erger door het feit dat monsters alleen items laten vallen wanneer je de relevante quest hebt gekregen. Dit betekent dat je moet malen beloningen, waarvan sommige lijken kunstmatig ongewoon, om de genoemde quests te voltooien. De beloningen voor veel van deze quests, echter, zijn ver boven hun uitdaging als je vaak ontvangt grote hoeveelheden van de AP die nodig is om het niveau van uw vaardigheden. Dit suggereert een niveau van maatwerk en rollenspel dat niet echt aanwezig is.

De meeste spreuken die je ontgrendelt zijn niet nodig en elke zorg over het prioriteren van vaardigheden wordt verwijderd door het feit dat ik het spel heb afgemaakt met meer dan 700 AP unspent. Evenzo, geld is bijna volledig nutteloos in het spel en alleen echt koopt u een aantal upgrades voor uw drankjes en een occasionele accessoire – de laatste steevast inferieur aan die te vinden zijn in de kisten die zwerfvuil de niveaus. Zelfs deze kisten zijn slecht ontworpen als ze worden geopend door sleutels mysterieus drijvend in het landschap. Opgesplitst in ijzer, brons en goud, de beloningen zijn munten, met accessoires in de gouden kisten. Echter, er leek veel meer kisten dan toetsen, dus er was weinig te winnen van het volledig verkennen van de niveaus.

Wat is goed:

• de boeken zijn leuk
  • Het is niet vastgelopen op me

Wat is slecht:

• vreselijk gedateerde graphics en onzin prestaties
  • saaie quests en vechten
  • Achingly lange laadtijden
  • nietszeggende karakterprogressie
  • enkele van de slechtste springbesturingselementen in jaren
  • cynisch gevoel prijs

Ik ben geen fan van al te negatieve recensies, en probeer meestal positieve aspecten te vinden over games die zo vaak werken van liefde en het resultaat van vele uren hard werken. Dit kan echter niet gezegd worden over Beast Quest. Het hele spel voelt aan als een build die al 15 jaar niet is uitgebracht en die uiteindelijk in 2018 is uitgeduwd. Als het een laag geprijsd spel gericht op de jongere fans van de boekenserie zou ik milder zijn geweest, maar om zo ‘ n cynisch slordig spel vrij te geven en dan de pure Wang om een £30 Prijs op te slaan is onvergeeflijk, en ik zou niet eens aanraden om dit op te halen tegen een verkoopprijs. Het werkt niet eens op een’ zo slecht het is goed ‘ niveau. Beast Quest is het gaming equivalent van Old Yeller, maar zonder de emotionele gehechtheid.

Score: 2/10