jeg elsker spill, og hvis du leser dette så du sannsynligvis elsker spill også. Mulighetene for eskapisme, utfordring og glede er bare begrenset av dyktighet og fantasi av designere og utviklingsteam. Jeg elsker også å lese, og har sikkert konsumert hundrevis av fantasy romaner i løpet av mine førti år. Jeg var derfor veldig spent på Den etterlengtede debut Av Beast Quest-serien på konsoller. Mine barn liker bøkenes blanding av mytologi og fantasy tropes, og det interaktive potensialet i trials of a young knight utforsker en fantasiverden er enorm. Jeg tar derfor ingen glede i å skrive en anmeldelse som inneholder nesten ingenting positivt om dette kyniske, datert, og overpriset forsøk på å hoodwink barn – og deres foreldre – ut av £30.tegnene er ikke oppmuntrende selv når du først starter opp spillet, da du konfronteres med en menyskjerm som ikke ser ut som ET HØYOPPLØSELIG PS2-spill. Jeg setter pris på at denne beskrivelsen ofte brukes som hyperbole, men i dette tilfellet blir hele spilldesignen fra grafikk til mekanikk revet rett fra to tiår siden. Nå liker jeg retro spill og retro-inspirerte spill, men jeg kjenner ingen som har noen god nostalgi for ropey-lisensierte tie-ins som spredte tidlig på 2000 – tallet. Beast Quest deler langt mer med de med rette glemte liker Av eragon-spillet enn det gjør med spilllandskapet i 2018. Teksturer er gamle, skjermen rive og klipping er vanlig og hele greia chugs sammen til tross for sin mangel på visuell kvalitet.

– ARTIKKELEN FORTSETTER NEDENFOR –

historien er fundamentalt bra, hvis enormt generisk. Du spiller som ung Tom, sønn av en stor ridder og mester av dyr som har vært savnet i flere år. Som spillet begynner du blir møtt av en mystisk veiviser som likhet Med Gandalf eller Humlesnurr er sikkert tilfeldig. Etter en kort veiledning som perfekt setter opp den lineære spillingen ved å fortelle deg å presse opp på kontrollpinnen, går du inn i en treningskamp. Her er ett område som kan ha vært interessant, men riktignok romanen blanding av sanntid kamp og slagmarken strategi blir snart sliten og repeterende. Denne repetisjonen er ikke hjulpet av det faktum at hele spillet bare inneholder åtte forskjellige fiendtlige typer med noen re-skins å vise elementære typer. Som et resultat blir kamp en oppgave som må utholdes i stedet for å nytes.

Kontrollene er tungvint og tunge. Jeg mistet mer helse til massivt ikke-responsive hoppmekanikk enn jeg gjorde til noen av fiender. Passasjer av plattformspill-selv om det begrepet gjør det høres langt mer avansert enn det er-er strødd rundt nivåene og alltid provosert et stønn fra meg selv og mine barn som spilte spillet med meg. Det er imidlertid ingen co-op av noe slag, og så spilte vi ved å sende kontrolleren mellom oss da hver spiller ble for kjedelig til å fortsette.det grunnleggende kampsystemet har noe potensial, men føles langt mer egnet til et budsjett mobil tittel enn et spill priset sammen Med Slike Som Dark Souls eller Shadow Of The Colossus. Kanskje den mest fellende aspekt av hele fiaskoen er at søker etter eldre Beast Quest mobilspillet viser at iOS og Android-versjonen faktisk ser ut og spiller langt mer jevnt enn dette parodi.

når du gjør det gjennom opplæringen, er du fri til å utforske Verden av Avantia. Ved gratis, selvfølgelig, mener jeg at du kan følge den nesten helt lineære banen gjennom nivåene som bare skiller seg ut av deres reskinned grafikk. Fiender er alltid synlige på kartet, men de faktiske slagene skylder mye mer til de irriterende tilfeldige av tidlige JRPGs. En gang imellom vil en fiende tilsynelatende ta langt flere treff for å gå ned, men det er liten logikk i dette. Det er skjulte skyggeversjoner av noen fiender som er knyttet til en rekke jaktoppdrag, men igjen gjør den utrolig lineære designen å finne disse langt fra en utfordring. Flytte mellom soner resulterer i lasting ganger så usedvanlig lang at mine barn og jeg har gjort opp En ‘Loading Quest’ sang å synge hver gang.

Bortsett fra jakt oppdrag, de fleste oppgaver I Beast Quest er grunnleggende hente oppdrag. Dette er gjort verre av det faktum at monstre bare slippe elementer når du har fått den aktuelle søken. Dette betyr at du må slipe ut belønninger, hvorav noen virker kunstig uvanlige, for å fullføre oppdragene. Belønningen for mange av disse oppdragene, derimot, er langt i overkant av sin utfordring som du ofte får store mengder AP kreves for å nivå opp dine ferdigheter. Dette antyder et nivå av tilpasning og rollespill som egentlig ikke er til stede.De Fleste staver du låser opp er unødvendige, og noen bekymringer for å prioritere evner blir fjernet av det faktum at jeg avsluttet spillet med over 700 AP unspent. På samme måte er penger nesten helt ubrukelige i spillet, og kjøper deg bare noen oppgraderinger for potions og et sporadisk tilbehør-sistnevnte er alltid dårligere enn de som finnes i kistene som kaster nivåene. Selv disse kistene er dårlig utformet da de åpnes av nøkler som mystisk flyter i landskapet. Del i jern, bronse og gull, belønningene er mynter, med tilbehør i gullkistene. Imidlertid syntes det å være langt flere kister enn nøkler, så det var lite å hente fra å utforske nivåene fullt ut.

Hva Er Bra:

• bøkene er morsomme
  • det krasjet ikke på meg

Hva er dårlig:

• Kjedelig oppdrag og kjemper
  • Achingly lang lasting ganger
  • Meningsløs karakter progresjon
  • Noen av de verste hopping kontroller i år
  • Kynisk følelse pris

jeg er ikke en fan av altfor negative anmeldelser, og vanligvis prøver å finne positive sider om spill som er så ofte arbeider av kjærlighet og resultatet av mange timer med hardt arbeid. Dette kan ikke sies Om Beast Quest skjønt. Hele spillet føles som en bygning som har satt uutgitt i 15 år og har endelig blitt presset ut i 2018. Hvis det var et lavt priset spill rettet mot de yngre fansen av bokserien, kunne jeg ha vært mildere, men å frigjøre et så kynisk shoddy spill og så ha det rene kinnet til å slå en £30-pris på det er uforklarlig, og jeg vil ikke engang anbefale å plukke dette opp til en salgspris. Det fungerer ikke engang på et ‘så ille det er bra’ nivå. Beast Quest er spillekvivalenten Til Old Yeller, men uten følelsesmessig vedlegg.

Poengsum: 2/10